Současnost firmy

Současný výrobní program firmy lze rozdělit na čtyři základní skupiny:

  • slévárenská keramika - filtry, filtrační boxy, sítka
  • topná keramika - nosiče topných spirál, trubky, tvarovky
  • technický porcelán - objímky, svorky, pojistkové patrony, izolační díly
  • finální výrobky - svítidla, pojistkové spodky, ochranné svorkovnice

Zlomový bod v novodobé historii firmy nastal v roce 1994, kdy byla firma zprivatizována členy tehdejšího vedení a dále nese název Keramtech s.r.o. Žacléř. Firma pokračuje ve výrobě porcelánových výrobků, topné keramiky a soustředí se na výrobu slévárenské keramiky. Pokračuje ve vývoji filtrů, zavádí novou hmotu RK5 vhodnou pro filtraci oceli. Investuje do výrobního zařízení, nástrojárna, důležitá součást know how firmy, modernizuje strojní zařízení, přibývají počítači řízené CNC stroje a elektroerozivní drátořez, nové 3D pracoviště vzniká v konstrukci.V roce 1997 firma zavádí systém kvality ISO 9001, na který v roce 2005 navazuje zavedení systému ISO 14001 řešící otázky životního prostředí.V roce 1998 firma instaluje komorovou pec Grün, v roce 2001 druhou a třetí v roce 2008. Velkou investicí byla realizace homogenizačních sil na přípravu hmoty ( 2000 porcelán, 2006 Pyrostat). Zautomatizování výroby započalo výstavbou první linky na filtry v roce 1998 a pokračovalo linkou na objímky E40 (1999) a objímky typu E14 a E27 v roce 2000. Další linku na filtry firma realizovala v roce 2005 a zatím poslední byla spuštěna počátkem roku 2008. V roce 2007 prodělal modernizaci tunelová pec Wistra. Slévárenská keramika je pro další období strategickým sortimentem firmy, proto je zahájen vývoj speciální hmoty určené pro filtraci slitin hliníku. Vývoj je v roce 2010 úspěšně ukončen a filtry jsou pod názvem Pyral 15 zaváděny na trh. Porcelánové výrobky, zejména objímky E40 a E14 zůstavají i v současnosti neméně důležitým sortimentem. Firma vyvíjí , za spolupráce s vysokými školami, nové, funkčnější výrobky, které pomáhají řešit slévárnám stále vyšší nároky na kvalitu jejich odlitků. Seznam spokojených zákazníků se rozrůstá a je důkazem, že firemní slogan „S námi na vrchol“ není jen prázdným heslem.